P?

CHINA’S ATTEMPT TO
MUZZLE THE FOREIGN
PRESS

An Account of the Endeavours of

Nanking to Suppress the
Truth about Affairs

im China




LLBRARY

MOORE
COLLECTION

RELATING
TO THE

FAR EAST|?

CLASS NO._________
BOOK N O.

YOIUME
ACCESSION NO.

\(
N Q\i 4




i

What the Nanking Government has done

to suppress the news up to the present:—

(1)

G

(6)

It has placed censors in every Chinese news-
paper office for the purpose of preventing the
publication of news or comment unfavourable
to its policy.

It prohibited the Chinese Post Office frol;l
carrying the ‘ North-China Daily News > for
two months in 1927.

It prohibited the Chinese Post Office from
carrying the ““ North China Star,” an American
owned paper published in Tientsin, for some
weeks in the early part of 1929.

It placed a similar ban upon the ““ Shun Tien
Shih Pao ” a Japanese owned, Chinese language
newspaper, in Peking.

It prevented the entry of Japanese newspapers
printed in China into Nanking during the
Sino-Japanese negotiations for the settlement
of certain outstanding incidents.

It made representations to the American Min-
ister for the purpose of obtaining the deporta-
tion of correspondents of British and American
newspapers and news agencies for alleged
unfriendly comment on its actions.

May 20, 1929.




WHAT THIS PAMPHLET IS ABOUT

OR the second time in its history, and within a
comparatively short time of the first occasion, the
“North-China Daily News,” together with its
weekly edition, the ‘ North-China Herald,”” has
been arhitrarily banned from the Chinese Posts. That the
move was designed completely to wreck the business of the
newspapers in question is evidenced from the fact that at the
time this step was decided on, it was also planned to make
the ban completely effective by forbidding the Customs to
allow the papers to be exported in bulk for circulation
abroad. This, however, was not done and save for some
inconvenience most of the foreign circulation has been

maintained.

At the same time that this decision was taken, the
Nanking Government also approached the American Minister
asking him to order that Mr. Geo. E. Sokolsky, a contributor
to the “ North-China Daily News,”” "of whose writings the
Nanking authorities complained, should leave China.

In addition to these steps, the Nanking Government
on May 11, 1929, issued an'order forbidding officials in its
service to read the two papers, threatening that offenders
would be treated as counter-revolutionaries. Street sales
outside the International Settlement and the French Con-
cession of Shanghai have been stopped and the sale of the
paper at the bookstalls of the two local railway stations has
likewise been forbidden.

This pamphlet gives details of the illegal attack on the
liberty of the foreign press and its correspondents (illegal
because action has never been taken in Lourt or elsewhere)
and reprints independent press opinions on the autocratic
action of Chinese despots in Nanking.




.

SHANGHAI is under the joint government of
the principal nations of the world, and by
preventing the Chinese Post Office from carry-
ing out its normal duties, so far as Shanghai
is  concerned, the Chinese Government 1is
illegally cutting off this city from communica-
tion with other countries.




= L —— coernernnngan TETEER AT e - SR R R i T s e v L R

NANKING AND THE “NORTH-CHINA
DAILY NEWS”

An Attempt to Muzzle the Foreign Press and to Control
the Writings of Foreign Correspondents

Not content with severely censoring the native press of
China, the Nanking Government is now embarking on a
course of action calculated to prevent anything but their
version of Chinese affairs coming before the public of the
i world. The Chinese press dare publish nothing in the nature
' of criticism of the government, nor of the Kuomintang party,

which in effect is in complete control of the destinies of the
country. And an attempt is now being made to prevent
foreign journalists writing anything about China which is not
favourable to the policies and actions of the government.

Censorship of foreign correspondents in China is difficult.

It is possible to keep a careful watch on cabled despatches from

Nanking, for from that city communications are carried on

the Chinese Telegraphic Administration’s wires and can be

‘ mutilated or completely held up at the discretion of the

; censors. But in the treaty ports, especially Shanghai, where

' foreign telegraphic services are not under Chinese censorship

it is possible for foreign newspapermen to cable their reports

to their head offices without let or hindrance. That, and

paucity of accommodation in Nanking, are two chief reasons

why correspondents prefer to remain in Shanghai, making only
occasional visits to the capital.

. e

Attempts at Expulsion

Failure thus to be able to control the foreign correspondent
has led to the Chinese Government’s adoption of a new scheme,
namely, to endeavour to bring about the expulsion from the
country of all journalists whose writings do not find favour in
the eyes of the party. In this connection four American
journalists have been singled out for attack :—Messrs. Rodney
Gilbert, well known as.the author of ‘“ What’s Wrong with

- China ? 7’ Geo. E. Sokolsky, a contributor to the ““ North-China
Daily News ” and editor of the “Far Eastern Review,”
Hallett Abend, correspondent in Peking for the New York
“Times ”” and Charles Dailey, correspondent for the Chicago
“Tribune ” in the same city. Up to the present, only in

!

Ty

it e m—————

A —— . e n .




8 Mvuzzrine THE ForEIGN PRESS

the case of Mr. Sokolsky have matters gone much beyond
threats, but in that gentleman’s case the Nanking Government
has formally addressed complaints to the American Minister
in Peking asking that he should be expelled from the country.
No action has as yet been taken by the diplomatic authorities
of the United States, though the intentions of the Nanking
Government have been made amply manifest.

What Britain has done

With regard to foreign newspapers the Chinese govern-
ment, ignoring treaty provisions, particularly in the case ot
British newspapers, which provide for the punishment of
newspapers in the case of certain offences, has taken the
disciplining of the foreign press into its own hands.

Britons living in China are subject to the jurisdiction of
British Consular Courts in which the Laws of England are
applied, with such modifications as may have been found
expedient through experience in the past. Such a modifica-
tion is found in the China Order in Council, 1925, Art. 80,
sub-sec. 3 :—

. “ Matter calculated to excite tumult or disorder, or to
excite enmity between His Majesty’s subjects and the govern-
ment of China, or the authorities or subjects of any Power
in amity with His Majesty, being within the limits of this
order, or between the Government of China and its citizens
shall be deemed to be seditious matter within the meaning of
this Article.”

(4) An offence against this Article shall not be tried
except on a charge and by the Supreme Court.

Severe Punishment Provided

It will be seen then that the publication of anything
inimical to the friendly relations between Great Britain and
China is deemed to be seditious and may be punished as such
by the British Supreme Court in China. The punishments
under the same Order in Council seem to include, after
requirement to give security to abstain from printing, publishing
or offering for sale such matter in the future, and upon failure -
to do so, or a repetition of the offence, the prohibition of the
company from further carrying on business within the limits of
the order, and the forfeiture of the property of the company
to His Majesty the King subject to general or special direc-
tions of the Secretary of State for Foreign Affairs.

The punishments, therefore, seem remarkably severe,
sufficient not only to put a newspaper, properly conducted, on
its guard against committing such an offence, but providing for



NANKING AND THE ‘‘ NorTH-CHINA DAty News ” 9

the punishment of offenders to an extent which should be
quite sufficient to meet even the requirements of the Chinese
authorities.

Imposition of the First Ban

These latter, however, following a precedent established
in 1927, have chosen to resort not to the constitutionally pro-
vided means for obtaining the righting of any wrongs they
may have suffered but to wholly improper methods. In that
vear the commander of the district in which Qha,nghal is situat-
ed took offence at certain criticism appearing in the ““ North-
China Daily News ” and ordered the Chinese Postal Service
to refuse to accept that newspaper and the ° North-China
Herald,” its weekly edition, for transmission through the

- mails. To the surprise of most people the postal authorities,

who are answerable only to the Chinese Government and not
to regional commanders, obeyed these instructions, with the
result that for some weeks mail facilities were denied the above-
mentioned papers. The total effect of this ban was to give the
circulation department no little inconvenience in getting the
newspaper out of Shanghai. Once that was done, however,
the Chinese posts carried it as usual, clearly demonstrating

“that the instructions were purely local and observed by the

Postal Service in a purely local interpretation. This stoppage
was eventually removed and from 1927 until May, 1929,
the two newspapers were carried in the Chinese mails without
any trouble.

Towards the end of 1928, however, following upon the
passing of Peking into the control of the Nationalist Govern-
ment, and the intensification of the anti-Japanese boycott,
an order was issued banning the Japanese owned, Chinese
language newspaper, the ““ Shun Tien Shih Pao ” from the
mails. Some little while later the same procedure was adopted
in connection with the American owned newspaper, the
“ North China Star,” an organ which had been notoriously
pro-Kuomintang. The ground of complaint was the publica-
tion of an article written by Mr. C. D. Bess of the United
Press. No action appears to have been taken against Mr.
Bess, and the orders against the newspaper in question were
withdrawn after some weeks..

The Second Attack

The first overt indications of another attack on the “North-
China Daily News ”’ appeared about the beginning of April
and were dealt with in an editorial article on the 11th of that
month in the “ North-China Daily News’’ under the title

“ Freedom of the Press.”” Seven days later at a meeting of the




JO Muzzring THE FOREIGN PRESS

Standing Committee of the Central Executive Committee at
Nanking it was decided to ban the “N.-C.D.N.” and the
“ Herald " from the posts, and, if necessary, order the Customs
to assist in preventing the circulation of the newspapers abroad.

The reasons for this action, as contained in a Reuter’s
telegram of April 18, were that the °° North-China Daily
News ” had been anti-Kuomintang and had deliberately
attacked the Central Government in spite of repeated protests
of the Ministry of Foreign Affairs. For the same reason it
was decided to ask the American Minister to expel Mr. Geo.
E. Sokolsky from the country.

No Protests Received

It shoﬁld be said that no protests of any nature have
ever been received from the Ministry of Foreign Affairs by
the “ North-China Daily News ” or the ° North-China Herald.””

Nor does there appear to have been any protest whatever
lodged with the British Consular authorities, until after the
ban had actually been imposed.

Nothing happened from April 18 until May 4, when early
in the morning, the usual delivery of newspapers to be cir-.
culated by mail were taken to the Post Office. The Post
Office refused to accept delivery, stating that that was accord-
ing to the orders received from the Postal Commissioner. No
notification of the withdrawal of mail facilities had been
received by the * North-China Daily News * up to that time,
and in fact was not received until some hours after the actual
refusal had taken place. Consequently, since May 4 the
circulation of the two newspapers outside Shanghai has been
achieved only at the cost of great inconvenience and some
doubt as to whether subscribers in the outports and abroad
are receiving as complete a service as it is the ambition of the
papers in question to maintain.

What Are the Charges?

What are the charges upon which this action of the
Nanking Government is based ? If they exist they have at
no time been communicated to this paper in any official
manner whatsoever. The alleged protests of the Ministry for
Foreign Affairs have never been made in a way calculated
to reach the attention of the editor, nor is there any evidence
that anything in the nature of an official communication was
ever made to the British Consular authorities prior to the
institution of the ban. If the Nationalist Government has
any case whatsoever against the ““ North-China Daily News *




NaxgING AND THE ‘‘ NorTH-CHINA DALy News ” 11

it has never been presented in any form which would allow
the paper to make its defenee.

What Must People Think?

The above being the facts so far as the ‘‘ North-China
Daily News” knows them, what are the conclusions to be drawn
from the action of a government which demands the restoration
of juridical equality with the other nations of the world,
which has for years insisted that its judicial system is suffi-
ciently advanced to justify foreigners living within the confines
of China being entrusted to its operation ? In the first place
the action of the Chinese government is lawless in nature.
Under the Sino-British treaties, which still exist, a type of
writing has been classed as seditious, not because it is mala
per se, but made mala prohibita, by a British ordinance designed
to give the fullest possible effect to the treaties. Thus we
find that the publication of anything calculated to injure the
friendly relations existing between Great Britain and China
can and shall be dealt with by the British Courts. It is to be
assumed that upon proper representations being made to the
Crown, proceedings can be taken to put the ° North-China
Daily News ” on its defence and, if found guilty of the offence
charged, it can be placed under security not to repeat the
offence, failing which punishment might go even to the con-
fiscation of the whole of the newspaper’s property.

. Difficult Action to Defend

Nor would such an action be at all easy to defend, for it
would appear to be no defence that the statements published
were true in substance and in fact, if the Court decided that
their publication did in truth jeopardize the relations existing
between China and Britain. The only defence the paper would
have would be one solely within the discretion of the Court to
accept—that nothing inimieal to friendly relations had been
done.

It will be seen, then, that in drafting the order in council
calculated to give full effect to the treaty, the Crown used the
widest possible language designed to afford every assistance
to the Chinese in prosecuting any such complaint against a
British subject. There is not in any of the codes of China any
such similar provision for the punishment of a Chinese news-
paper found in a similar position.

But despite this, the Chinese government, adopting a
course of action, which in the circumstances can be described
as nothing but lawless, has taken matters into its own hands,
has shown a complete contempt for proper procedure and has




12 MuzzLiNe THE FOREIGN PRESS

created a situation which would be impossible in any civilized
country. The Chinese government by its action has shown
itself in this instance as in many others wholly unprepared for
the abolition of extraterritorial rights.

How About Other Undertakings?

What would be the position of other big undertakings in
China if similar procedure were adopted ? It would be possible
to deny the mail to some important import and export firm,
thereby severely hampering it in its business, and possibly
even ruining it. It would be possible to ruin a firm by denying
it the right to pass anything through the Customs : it would
place in the hands of an executive which knows little of law
and wants to know less when such suits its purposes, a weapon
against which there could be no possible remedy. For we
should like to see the fate of mandamus proceedings in a
Chinese Court calling upon the Chinese government to do
certain acts which it was its legal duty to perform.

There exists then, this present danger, a danger which
threatens every foreign undertaking in China, even during the
existence of extraterritoriality, a danger that by lawless
executive action by Nanking, any undertaking which has
incurred the dislike of someone or other in Nanking, can be put
out of business. What would happen for instance, if the Nan-
king Government decided to deny Customs facilities to the
Shanghai Electricity Undertaking, and then seized its coal
importations on the ground that it was smuggling? A far-
fetched argument ? The case of the ° North-China Daily

_ News ” has only to be viewed logically in all its implications to

realize that, extraterritoriality or not, the fate of every foreign
institution in China is wholly dependent on the whims and
vagaries of the gentlemen at present in power in Nanking.

The various articles, telegrams and letters referred to
in the foregoing follow.




The following leading article, published in the *° North-China
Daily News™ on March 29 is one of the grounds of complainl :—

THE PITY OF IT!

For months past close observers of Chinese events have felt
that war must come, and still have hoped against hope that it
might be averted. They told themselves that the pressure of
public opinion was too strong now for any general to risk the
odium that would fasten on the man who dared to make war.
But public opinion has proved as useless as ever. The long-smoulder-
ing jealousies of Nanking and the Kuangsi party have burst into
flame. So far back as the Financial Conference of last June
the Wuhan Government has shown plainly that they meant to
keep the management of their affairs in their own hands and in
essentials they have never given in. Skilful tactics employed in
the formation of the Five Council Government last October enable
General Chiang Kai-shek to denounce the three Kuangsi leaders
as rebels : they °“ are found to have been haughty and to have
committed acts in the past without due respect to the law ;”” * these
three rebels are obstacles to the People’s Revolution and traitors
to the Three Principles:” *‘ the peaceful motives of the National
Government have made these rebels more haughty and uncon-
trollable.” So they are cashiered and ordered to be arrested for
investigation and punishment, and the Government’s troops are
to advance to the attack.

But technical claims deceive nobody. To the onlooker there
is nothing to choose between Wuhan and Nanking. Indeed many
will incline to think that General Chiang Kai-shek’s own ambition
is the root cause of all troubles. His recently published utter-
ances fill one with amazement. The Son of Heaven never spoke
more grandiloquently, never demanded more unquestioning submis-
sion. And Chinese ask themselves who after all is General Chiang,
and in what does the boundless authority he claims over all others
consist. His arrest of General Li Chi-sen sticks in all throats.
To accuse General Li of plotting revolt is manifestly absurd : had he
been guilty, he would never have trusted himself so freely and frank-
ly within the walls of Nanking. From the moment, too, of his
arrival in Shanghai, General Li plainly threw all his weight on the
side of a settlement. In interviews he gave his personal assurance
that there should be no fighting. But as soon as he arrived in
Nanking he was virtually a prisoner. He could never talk freely
to his friends ; his letters were read ; even in the Congress he was -
surrounded with spies. Finally, he gave himself up, preferring
actual imprisonment to sham freedom. It is a black story and
one can only pray it has not had the blacker ending which was so
persistently reported yesterday.

What the outcome will be, where the fighting will spread
to before it is over, no one can tell. A swift, sudden stroke by
Nanking might have finished the matter before Kuangsi had col-
lected itself ; but in such a country as China strategy is slow and
lumbering. The South is furious at Li Chi-sen’s arrest and pre-
pares to march an army into Hunan. Whether it succeeds or




14 Muzzring THE FOREIGN PRESS

not, the mere attempt gives the Communist leader Chu Mao an
opening to descend from the hills and harry Fukien. For all that
one can tell similar risings might be tried in Kiangsu and Chékiang.
In the north, the Nationalists have been driven from Chefoo by
Chang Chung-chang and all the peace of Shantung, such as it was,
is threatened. Moreover, throughout Anhui and southern Honan
the brigand forces will reassert themselves, as the pressure of opera-
tions against them is removed owing to the war on Wuhan. Though
General Feng Yu-hsiang delays to declare himself, it is impos-
sible that he should not be drawn in presently. Here are elements
of discord which may keep China in anarchy and civil war and
wretchedness indefinitely.

The failure to arrive at a settlement by peaceful means is,
in all the circumstances of the case, a monstrous crime. What,
at bottom, is the quarrel, but whether Hupeh and Hunan should
have the spending of their money or hand it over to Nanking ?
And although we hold no brief of any kind for the Wuhan Govern-
ment, whose record is as bad as that of most provincial authorities,
Nanking has no such reputation for the management of the money
it has had as to entitle it to be trusted with more. In the heat
of  this miserable exhibition of self-seeking, the welfare of the
Chinese people counts for naught. The Third Party Congress issues
a manifesto of 5,000 words, dwelling on the Kuomintang’s
solicitude for the people’s sufferings. For practical purposes, these
professions are not worth 5,000 cash. We have no caste in China,
but the Brahmin’s contempt for the “ depressed classes ” of India
is not greater than the indifference with which the Chinese intel-
ligentsia regard their humbler countrymen. There are individual
exceptions, of course. We speak of mass thinking and general
effects. From the outset, Nationalism’s failure and withering dis-
appointment has been due to its utter inability to take first things
first. When Peking fell, any statesman would have seen that
large constitutional questions were of secondary importance and
must wait. The first essential was to restore order, cut down
the army and reduce taxation, for which purpose such machinery
of government as still existed within each province might have
been utilized, each working independently in its own domain,
though towards a certain broadly defined plan. As an illustration
of what needs to be done, we heard only yesterday of a band of
Kompo brigands descending on Tsungming Island, where, having
cleaned out their own country north of the river, they were last
reported to be living on the villagers with cruel oppression.
That sort of thing is going on all over China. But who cares ?
The insensate squabbles of the politicians and militarists as to
which shall be greatest among them, blinds them to all considera-
tions of humanity. And Nationalist patriotism displays itself
in fine speeches, in five-thousand-word manifestoes, in posturing
for the deception of foreign Powers, in anything but hard work
and practical thought for their country.

S R SN



On April 11, the following was published in the * North-
China Daily News” on extracts from the Chinese papers fore-
shadowing an attack on the foreign press :—

FREEDOM OF THE PRESS

Our attention bas been drawn to two practically identical
statements appearing in yesterday’s Chinese papers, translations

g of which follow. Both statements are given as telegrams from
Nanking :
& From the ° Sinwanpao ’—The headquarters of the Kuo-

mintang has communicated with the Ministry of Foreign Affairs
asking that the Commissioners for Foreign Affairs in the various
provinces be instructed to notify the foreign newspapers that
special care should be paid when writing leading articles, other-
wise restrictive measures would be adopted to deal with them.

From the ‘‘ China Times —In view of the insulting articles
. appearing in foreign newspapers at Shanghai, Peking and Tientsin,
{ the writers not having first secured a thorough knowledge of the
organization of the Kuomintang and the policy of the National
Government, the headquarters of the Kuomintang has ordered the
Ministry of Foreign Affairs to instruct the Commissioners for Foreign
Affairs in various provinces to notify the foreign newspaper offices
in their respective districts to pay serious a.ttentlon to their
articles ; otherwise restrictions will be enforced.

For a number of reasons we do not think this announcement
need be taken too seriously. Still, under the new instrument
of government which was put into effect last October, the Kuo-
mintang are declared to be the source of all authority, and the
I threat cannot be ignored. So far as this paper is concerned we
3 wish to make it quite plain that ‘ special care” and ‘ serious
attention ” are and have always been paid to the writing of its
leading articles, and that the same care and attention will con-
tinue to be used, neither more nor less ; nor is this paper to be
intimidated from speaking out where plain speech is needed.

There has never been any thought in the ““N.-C. Daily News”’
: but to serve the best interests of China in common with those of
i foreign residents in China, who obviously cannot prosper if she
does not. To this end there was never a time when free un-
prejudiced criticism, based on careful consideration of all facts,
was more needed than it is now. Since the Nationalists broke with
Communism, we have been specially on the watch for any im- ‘
provement that might be welcomed, any sign of solid work that
could be praised, and we have made every possible allowance for
E shortcomings: So we shall continue to do. But we are certainly
not going to pretend that all is for the best in the best of all pos-
sible worlds, nor refrain from censure in matters which go to funda-




16 MvuzzLiNnG THE ForeigN PRESS

mental principles such as the total failure of law in China to protect
the individual, illustrated by the seizure of the Chung Hsing mines,
the China Merchants S. N. Co., the Sheng Kun-pao fortune, the
expropriation of defenceless householders for the Chung Shan
Road and the flagrant manipulation of the Provisional Court.
These things are wrong: and no knowledge of the organization
or policy of any party is necessary to see that no administration
which tolerates them can hope to prosper. There is no effective
opposition to keep a check on the Government and the Chinese
press is muzzled. Only this week we have been told how, immedi-
ately after the Nanking forces’ arrival in Hankow, one paper
which favoured Wuhan was suppressed, while another, which had
been shut up for being pro-Nanking, was resuscitated. Even in
Shanghai the Chinese papers dare not speak out. We know well
that great numbers of the Chinese look to this paper to ventilate
abuses on which their own are silent, and to the best of its ability
the “ N.-C. Daily News ”’ will seek to deserve their confidence as
it has tried to do for over three-quarters of a century.

Decision was taken on April 18, to ban the < North-China Daily
News” and the ©“ North-China Herald ™ and push for the expulsion
from China of Mr. Geo. E. Sokolsky.

Nanking, April. 18.

At the meeting of the Standing Committee of the Central
ixecutive Committee to-day, the question of the °° North-China
Daily News ”’ was brought up for discussion.

It is stated that the decision of the meeting was that the
“ North-China Daily News ”’ has been anti-Kuomintang and has
deliberately attacked the Central Government in spite of the
repeated protests of the Ministry of Foreign Affairs.

It was decided, therefore, that the Ministry of Foreign Affairs
be instructed to make strong representations to the American
Minister in Peking, asking him to call on Mr. George Sokolsky,
a correspondent of the * North-China Daily News,” to leave the
country. :

In the meantime, the circulation of the newspaper through
the Post Office will be prohibited.

- The Customs will also be asked to co-operate in stopping the
circulation of the *“ North-China Daily News.” In previous cases,
the “ North-China Daily News ” has used the local steamers to
distribute copies of the paper by shipping them in bulk as freight.
Now the Customs will be called upon to search all out-going steamers
at Shanghai to make sure that no copies of the “ North-China
Daily News ” can be distributed through the same channel.—
Reuter.




On the foregoing, the ** Peking and Tientsin Times ” (Tientsin)
published the following comment on April 20 :—

FREEDOM OF THE PRESS

A cable which appears in this issue announces that the Stand-
ing Committee of the Gentral Executive Committee of the Kuo-
mintang has decided to demand that Mr. George E. Sokolsky, an
American journalist who contributes frequently to the columns
-of the ““ North-China Daily News ”’ he requested to leave China,
and that in the meantime the Post Office is to be instructed to refuse
transmission of copies of that paper, and the Customs authorities
have been ordered to prevent circulation through bulk shipments
from Shanghai by steamer. The reasons given for this action are
that the *° North-China Daily News’’ attitude has always been
anti-Kuomintang, and that it has deliberately attacked the Central
Government, in spite of repeated protests from the Ministry for
Foreign Affairs. An agitation for the repression of the °* North-
China Daily News >’ has, apparently, been in progress at Party
Headquarters for some time. Particular offence seems to have
been given by its outspoken denunciations of the Provisional Court
scandals. And the climax appears to have been reached when Mr.
Sokolsky contributed a series of obviously well-informed articles
on the inner history of the Third Party Congress. In these articles
he asserted that the real control over the Congress was exercised
by Mr. Chen Kuo-fu, Chairman of the Organization Department,
and a nephew of the late General Chen Chi-mei. The reason for
the repeated postponement of the holding of this Congress was, he
said, the certainty that a genuine election would result in the return
of a Left Wing Majority—"° Left Wing *’ being defined, not as *“ Red”
but simply as comprising those members of the Kuomintang
who were not willing to accept the dominance of General Chiang
Kai-shek. He described in detail, how the Congress was actually
““ packed,” 294 out of the.356 Delegates having been appointed
by the Organization Department, and particular pains being taken
to exclude all Left Wing representatives and Communists. The
Congress was, in fact, controlled by Mr. Chen Kuo-fu. It achieved
nothing except the authorization of the anti-Kwangsi campaign
and the giving a semblance of legality to General Chiang Kai-shek’s
position. And had the Chen family had their own way measures
would have been adopted by which the mere swearing of an affidavit
by any local Party Headquarters would have sufficed to ensure the
conviction of any person charged with being a counter-revolutionary.

Nine days ago our Shanghai contemporary drew attention in a
leading article to the appearance in two of the leading Chinese jour-
nals of practically identical statements to the effect that Kuomin-
tang Headquarters had instructed the Commissioners for Foreign
Affairs in Shanghai, Peking and Tientsin to notify the various
foreign newspaper offices in their respective districts that restrictive
measures would be adopted against them, unless they took special




18 Muzzrine THE ForEiGN PRESS

care in the writing of their leading articles. The ‘ North-China
Daily News ” took up the challenge, asserted that ““ special care
and “ serious attention ’ were always devoted to the writing of its
leading articles, and added that there never was a time when free,
unprejudiced criticism, based on careful consideration of the facts,
was more needed than now. It was not, it said, going to refrain
from censure in matters which go to fundamental principles, such
as the total failure of law in China to protect the individual. Hence
the recently imposed ban. :

We are, apparently, on the eve of a systematic attempt to
muzzle the entire foreign Press in this country. Without any legal
process, without any formal charges, and in complete disregard of
Treaty rights, and international postal obligations, a small clique
at Nanking is seeking to prevent any journal printed in China from
telling the truth about the actual situation. A local American
contemporary, notorious—often unfavourably notorious—for its
pro-Nationalist sympathies, was recently banned from the posts
for weeks on end. Now the experiment is to be tried upon the
largest British newspaper in the country. And the small-minded
men responsible for this flagrant interference with the liberty of the
Press doubtless expect that truth will be “ put to the worse
by this insidious and illegal prohibition. But they are mistaken,
and grievously mistaken. The ban placed upon the “ North China
Star ”’ raised questions of principle far wider than would have
been expected from this arbitrary treatment of a local foreign news-
paper. It became the subject of diplomatic representations in
Nanking and in Washington. And leading American newspapers
espoused the cause of the freedom of the Press. *“ The friends of
the Nationalists ” wrote the New York * Times,” “had given
the world to believe—or to hope—that they would be more liberal
with respect to the Press. But this has not turned out to be the
case. As a result, it is difficult to obtain accurate news from any
of the Chinese-language newspapers. By reaching out to muzzle
the foreign-language, as well as the native Press, the Nationalists
make a bad matter worse.”y That will be the considered opinion
of every responsible European and American journal regarding
the latest action of the Central Executive Committee.

The action taken by this Committee against the  North-China
Daily News ” is a flagrant violation of Treaty rights. Under
existing Treaties no Chinese authority can claim or exercise juris-
diction over a British newspaper. Special provisions, designed to
prevent the abuse of this exemption from Chinese jurisdiction on
the part of British newspapers are contained in the 1925 Order in
Council, making it “ a grave offence ”’ to print, publish, or offer
for sale any printed or written newspaper or other publication
containing seditious matter, and a further provision defines as
“ gseditious matter,” matter ‘ calculated to excite tumult or dis-
order, or to excite enmity between His Majesty’s subjects and the
Government of China.” Charges under this heading can only be
tried by the British Supreme Court. And this Tribunal would




TR T RO TN T e e

{ Al

FrREEDOM OF THE PRESS 19

not, of course, interpret as seditious matter, articles dealing with
notorious abuses in the Shanghai Provisional Court, or narratives,
even if inaccurate in some particulars, of the proceedings of a body
such as the Third National Congress. The British Government
never intended to destroy the liberty of the British Press in China,
but only to prevent its abuse.

The action of the Central Executive Committee is also a
flagrant violation of the conditions accepted by China when the
Treaty Powers agreed to withdraw their Post Offices from this
country. This concession was only made subject to the conditions
that an efficient Chinese postal service would be maintained, and
an assurance that the Chinese Government contemplated no change
in the present postal administration so far as the status of the foreign
Co-Director General is concerned. It is, of course, incredible that
any of the Treaty Powers would have agreed to the withdrawal of
their Post Offices, had it been suggested that the machinery of the
Chinese Postal service could be arbitrarily and spitefully employed
for the suppression of Foreign newspapers which had been guilty
of no offence whatsoever against their national laws.

The inexperienced and intolerant politicians who are responsible
for this attack upon the liberty of the Press may fancy that truth
will be vanquished by their action. But they could not make a
more egregious mistake. The effect will be that every newspaper
whose existence is still tolerated in China will be regarded with
suspicion and distrust. In Europe and America, the belief will gain
ground that only such papers as pander to the Nanking Govern-
ment, conceal its shortcomings, and suppress, falsify or garble the
truth, are permitted to circulate freely within and outside of China.
Such little confidence as now exists in the National Government will
wither. History has shown that wherever a power is despotic or
corrupt it resorts at once for its defence to attacks upon the Press.
As an eminent British historian put it :

“ When the Press errs, it is by the Press itself that its errors are
left to be corrected. Repression has ceased to be the policy of
rulers, and statesmen have at length fully realized the wise maxim
of Lord Bacon, that the punishing of wits enhances their authority,
and a forbidden writing is thought to be a certain spark of truth
that flies up in the faces of them that seek to tread it out.”




e e 8 e e e e e

20 Muzziing THE FOREIGN PRESS

The attack on Messrs. Charles Dailey and Hallett Abend, was
reported in the ©* Shanghai Evening Post > on May 1 :—

DEPORTATION OF FOREIGN CORRESPONDENTS

A move on the part of members of the Central Executive
Committee of the Nanking Government for the deportation of two
American correspondents on the grounds that they were sending
news back to their papers in the United States which, the Com-
mittee feels, was detrimental to the Nanking Government in the
eyes of the American reading public, became known locally to-day.

The two correspondents are Mr. Charles Dailey of the Chicago
“ Tribune,”” and Mr. Hallett Abend of the New York * Times.”’
Both correspondents reside at Peiping, but were recently in Shang-
hai. Mr. Dailey is said to have incurred the displeasure of the Nan-
king Government over a speech which he delivered recently at the
Manila Hotel, Manila, in which he implied that large parts of China
are still in a state of political chaos. The speech brought upon
Mr. Dailey’s head the wrath of the Manila branch of the Kuomintang,
and the Chinese minister at Washington, Dr. C. C. Wu, has been
ordered to report the matter to the American States Department
asking that the correspondent be deported.

The other foreign correspondent is Mr. Abend, who was recently
in Shanghai in the interests of his newspaper, the New York
* Times.”” Mr. Abend’s dispatches, the Nanking Government feels,
fail to reflect the truth and he, according to Nanking, is pro-Japan-
ese in his sympathies. Dr. Wu has also been asked to take this
matter up in Washington.

The action of the Central Executive Committee follows an
attempt also to remove Mr. George E. Sokolsky from China. Mr.
Sokolsky, who is also an American, is credited with certain articles
in the * North-China Daily News ”’ which have provoked the dis-
pleasure of the Nanking Government.

Just what the effect of the Government’s action will be none
could foretell here to-day, recognizing that under American law
and consular jurisdiction, the American Government recognizes no
deportation law in China on such charges as are made against these
three Americans.



The postal ban was eventually clamped down on May 3, Friday,
and on the following Monday, May 6, the ** North-China Daily
News > wrote editorially as follows :—

NANKING AND THE “NORTH-CHINA DAILY NEWS"”

On Saturday morning we received the following letter, dated
May 3, from the Shanghai Postal Commissioner :

Dear Sir, Consequent upon instructions issued by the Ministry of
Communications through the Director-General of Posts, acceptance and
transmission of the *“ North-China Daily News ™ and ‘° North-China
Herald ”’ by the Post Office is forbidden and this order is being enforced
immediately. :

Yours faithfully,
W. W. RrrcHik,
Commissioner.

CuANG YUNG-CH’ANG,
Co-Commissioner.

Simultaneously all newspapers sent to the post were returned.
This action is presumably in fulfilment of a decision taken by the
Standing Committee of the Central Executive Committee of the
Kuomintang on April 18. It was there stated ‘‘ that the ° North-
China Daily News’ has been anti-Kuomintang and has deliberately
attacked the Central Government in spite of the repeated protests
of the Ministry of Foreign Affairs.” And it was decided that the
circulation of the paper must be stopped.

It may be recalled that a similar boycott was enforced in 1927.
On that occasion, however, it was the work of one local general who
considered himself to have been affronted and the then Postal
Commissioner had no excuse for acting on an order which no con-
siderations could justify. In the present instance it is the Govern-
ment of China which takes action, thus implicitly announcing to the
world that it cannot brook criticism and will tolerate no expression
of views differing from its own. We are not concerned to defend
what the “ North-China Daily News’ has said from time to- time.
As for attacking the Nationalist Government, reference to our
files and the recollection of many readers will tell that, since the
Nationalists broke with Moscow, we have written at least as much in
encouragement of them as in criticism. We certainly have written
in criticism of the Kuomintang and there is not only no reason why
we should not do so but every reason why we should. No political
party is or ever will be immaculate, no democratic progress is possible
in any country without a healthy opposition to check and stimulate
the party in power ; Chinese newspapers are muzzled ; and we have
good reason to know that large numbers of intelligent Chinese look
to us for that fearless criticism which the ‘‘ North-China Daily
News’’ has always tried, and will continue to try, to utter in the
interests of the Chinese people as a whole. If it is considered that
the bounds of fair comment are over-stepped, there is the British




22 MvuzzrinG THE ForeiGN PRESS

court, in which action can be taken against this or any other British
institution, with the certainty of full justice being done.

It is to be emphasized that, prior to the enforcing of the ban,
no complaint had ever been made to any member of this paper
either in writing or by word, of any article to which exception was
taken. The report of the Central Executive Committee meeting
alluded to above speaks of ‘““‘repeated protests’” having been made
by the Ministry of Foreign Affairs. We do not know to whom they
have been sent. Certainly they have never reached this office.
We have seen a number of more or less vague charges in Chinese
papers and agency reports, which naturally we took for what they
might be worth. The first official communication sent us is the
Postal Commissioner’s letter received on Saturday. This in itself
is an aggravation of the attack, for the worst criminal is entitled to
know of what he is accused. It is significant that the Central
Executive Committee’s decision of April 18 was taken at a time when
all the principal members of the Government were away from
Nanking, mostly at Hankow. There is some reason to believe
that the Government is by no means unanimous as to the wisdom
of the ban ; and this would not be the first occasion on which a
particular party or faction had seized a favourable moment to

commit the Government to action which would not have been -

permitted except by a snap vote. It seems a good opportunity
for the leading members of the Government to assert their authority
for the undoing of an injustice which will certainly not redound to
China’s credit abroad. 3

In Saturday’s issue we published the text of Dr. C. T. Wang’s
note to the British, French and American Ministers, asking for
early revision of treaties and cancellation of extraterritoriality. In
it appeared the following praragraph :

“ Inasmuch as doubt has been entertained with regard to the
advisability of relinquishing extraterritorial privileges at this
juncture by the interested Powers, it may be pointed out that
certain countries, having ceased to enjoy extraterritorial privileges
in China, have found satisfaction in the protection given to their
nationals by Chinese law and have had no cause for complaint that
their interests have been in any way prejudiced. Your Excel-
lency’s Government may, therefore, rest assured that the legitimate
rights and interests of your nationals will not be unfavourably
affected in the least by the relinquishment of the exceptional
privileges which they now possess.”

It would be idle to pretend that the refusal of postal facilities
will not cause the ““ North-China Daily News’’ some little inconven-
ience. But we would ask the Nanking authorities whether it will
not cause China a great deal more—particularly in America, where
the freedom, almost the licence, of the press is held specially sacred—
as people contrast the summary methods used to shut this paper’s
mouth with the Chinese Foreign Minister’s glowing assertions of
the satisfaction foreigners may expect from Chinese law.




N iy

T T e

On May 6 the * Peking and Tientsin Times > (Tientsin) wrote :— -
 AREOPAGITICA

A deliberate attempt to suppress freedom of publication by the
foreign Press, and the circulation of the truth by Foreign Correspond-
ents in China, has now been initiated by the Nationalist Authorities.
Some time ago it was announced that the Standing Committee of the
Central Executive Committee of the Kuomintang had decided to
demand the deportation of Mr. George E. Sokolsky, and to issue
instructions to the Postal Department and the Maritime Customs to
refuse transmission of copies of the ‘ North-China Daily News.”
This action followed upon the absolutely illegal refusal of postal
facilities to the ‘“ North China Star,” an American-owned journal
which if it had erred at all, did so by its fulsome flattery of the
Nationalists. Now, we are told, efforts are being made to secure
the removal from China of Mr. Charles Dailey, Correspondent of
the Chicago “ Tribune,”” and Mr. Hallett Abend, Correspondent of
the New York “ Times,”’ on the ground of their * alleged unfriendly
attitude to the Nanking Government, and alleged false reports
which they have sent from China.” The attempt to suppress the
 North-China Daily News” and to secure the removal of three
American journalists, follows closely upon the appointment of Mr.
Thomas F. Millard as * Publicity Adviser”” to the Nanking Govern-
ment ; and the attack upon our Shanghai contemporary is, it is
significant to note, enthusiastically applauded by Mr. J. B. Powell
in the “China Weekly Review.”” Mr. Millard was himself at one
time special correspondent in China of the New York “ Times,” and
distinguished himself—not for the first time—by his violently anti-
British attitude. Mr. J. B. Powell’s paper has for some time past
been virtually a Nationalist organ, and he has exploited every item
of information detrimental of British and other foreign interests in
China. He gave prominence to the canard about Colonel Lawrence’s
alleged activities in Afghanistan, and even endeavoured to justify
the suppression of the Morse-McNair volume on ‘ Far Eastern
International Relations.” Mr. Powell for some years made a great
grievance of the fact that there was no American-owned daily paper
in Shanghai. It is, to say the least, curious, that he should now
range himself on the side of the Chinese politicians who are avowedly

engaged in an attempt to prevent the circulation in China, or abroad,

of any news unfavourable to the Nationalist Government.
The alleged crimes of the * North-China Daily News’ were

- set forth at considerable length in a Reuter cable dated April 20,

from Nanking. It was accused of having typified ‘‘ the so-called
foreign diehardism and imperialism,” of spreading rumours which
it hoped would discredit China and its people in the eyes of the
world, of having published (in common with practically every other
Foreign journal) reports of a clash between the Kuominchun and




24 MvuzzLiNnG THE ForEIGN PRESS

the former Hankow troops at Wushenkwan, and of publishing
reports about * the alleged appointment of most of the delegates
at the Third Kuomintang Congress’’ at Nanking. It isstated that
in April the Chinese Commissioner for Foreign Affairs at Shanghai
complained to the British Authorities, that the paper  often
published false statements and unfavourable criticism, evidently with
the aim of undermining the confidence and respect of the general
public in the National Government.” Certain trivial instances
of alleged erroneous or unfavourable reports were given, but it is
obvious that they were not deemed sufficiently serious to warrant
proceedings under the Order in Council. An attempt—an absolutely
illegal and unwarranted attempt—is therefore being made to paralyze
the Shanghai paper by refusing it transmission through the mails.

We should probably not be wrong in assuming that the real
reasons for this attack upon the * North-China Daily News” are to
be found in the prominence it has given to the disgraceful state of
affairs at the Shanghai Provisional Court, and its revelation; in a
series of articles penned by Mr. Sokolsky, of the methods by which
the Third National Congress was organized. As regards the
Provisional Court, the frequent and forceful protests of the Senior
Consul’s Deputies against the abuses of the present régime
completely vindicate our contemporary. Moreover, at the Annual
Meeting of Shanghai Ratepayers the Chairman of the Council, who
is perhaps better qualified than anyone else to form an opinion,
asserted that “the Provisional Court presents one of the most
forcible arguments imaginable against the premature abolition of
Consular jurisdiction in China. It is a most dubious and dis-
appointing witness to the inability of the Nationalist Government
to institute juridical reform of any kind in China.” ‘As to the
¢ packing” of the Kuomintang Congress, we need not rely upon
Mr. Sokolsky’s evidence. The official “ Gazette’’ of the Shanghai
Municipal Council of April 26, has the following to say in the
monthly Police Report, under the heading of *“ Political Situation.”

The leaders of the Central Party now in power in Nanking gave
evidence of a departure from the leftist tendency of the past few months.
Ingenious tactics were employed to ensure the presence of a sufficient
number of their own adherents at the third National Congress in order
to lessen the Kwangsi grip on the Kuomintang. -

The machinery for electing delegates was such that the Central
Party Headquarters in Nanking has been able to appoint or control the
appointment of about 80 per cent. of the delegates. Nanking methods
are typified by the appointment of General Liu Wen-to, former Mayor
of Nanking and a native of Hunan, as representative of Kirin ; General
Ho Chong-chun, adjutant to Chiang Kai-shek, as representative of
Mukden ; while Marshal Chang Hsueh-liang’s name was absent.. General .
Kuo Chen-lien, Garrison Commander of Nanking, represented -Harbin,
and C. T. Wang and H. H. Kung represented Peiping. These methods
have aroused the resentment of the factions opposing the Chiang Kai-
shek régime. The Party Headquarters of Honan, Hopei (Chihli), Hupeh
and the Left Wing refused to attend, and issued lengthy manifestoes
against the Congress, which was in session from March 15 to March 28,
238 members, practically all of whom represented the Right Wing,
attended, but Feng Yu-hsiang and Yen Hsi-shan were absentees.




e o T

Bt afhm i

can 3 L aus T o Ay

—_r

. R

AREOPAGITICA 25

It may be undesirable from the Nanking Government’s point of
view that the facts regarding the Provisional Court and the National
Congress should be made known to the world. But a policy of
continually hoodwinking Europe and America in regard to what is
happening in this country cannot be successfully enforced by re-
pressive measures against the Foreign Press and attempts to in-
timidate Foreign Correspondents. There are, unfortunately, some
foreign journalists who, in return for a subsidy, or even to gratify
their spite against their fellow-countrymen, will circulate any
lying propaganda with which the Nationalist Government likes to
furnish them. But they are in a minority. The majority of the
Foreign-owned newspapers, and of the Foreign Correspondents in
this country, are not amenable to bribes or to intimidation. They
will somehow or other contrive that the truth shall become known.
And all the efforts of the Nanking Government to thwart them in the
process will simply react to its own discredit. Attempts to suppress
foreign newspapers of recognized standing and repute, for printing
reports unfavourable to the Nanking Government, will simply
make journals that are unmolested suspect throughout the world.
And nothing could be better calculated to damage China’s case,
at a time when she is striving for general treaty revisions, than
this cynical attempt to keep the people of Europe and America in
ignorance of the realities of the situation.

The American Government will probably ignore the impudent
demands of the Nationalist Authorities for the removal of Messrs.
Sokolsky, Abend and Dailey. It will be interesting to see what
attitude will be adopted by the British authorities in connection
with this barefaced attempt to destroy a long-established and valu-
able British property. Is it conceivable that the British Minister
will give further face to a Government capable of such wilful defiance
of its treaty obligations by attending the obsequies of the late
Dr. Sun at Nanking ? Or isthe policy of patience and conciliation
now to be carried so far that a British Envoy must dance at-
tendance on a Government which presumes to remove from British
jurisdiction the question of what does and does not constitute
“seditious matter  within the meaning of the 1925 Order in
Council ?

In the last issue of the ““ China Weekly Review’ there is an
article on ““ The First Step Toward Personal Liberty.” From this
we learn that on April 20 the National Council of State at Nanking
adopted a Mandate which read :

It is an established fact that all peoples are protected by law. At
the inauguration of the Period of Political Tutelage, it is of especial
importance that the foundation of the Law should be securely laid.
Therefore, all individual persons or organizations within and under the
jurisdiction of the Republic of China shall not encroach unlawfully upon
the person, liberty and property of others under severe punishment
according to law. The Executive and Judicial Yuan are hereby instructed
to order all concerned to observe this mandate accordingly.

Commenting on this the Editor, Mr. J. B. Powell, remarks that
“ the security of private rights of person and property against arbi-




26 Mvuzzring THE ForeieN PrESS

trary and oppressive action upon the part of those in governmental
authority is an element that has contributed, perhaps more than
anything else, to the upbuilding of western democracies, particular-
ly the United States and Great Britain.” Yet four pages further
on we are told by the same writer that Chinese action against the
““ North-China Daily News” “ should not be interpreted as an attack
upon the freedom of the Press.” The law by which that paper is
protected is the law of Great Britain, which, until such time as
extraterritoriality is abandoned, the Chinese Government is bound
to recognize. And it is clear that in attempting to suppress that
journal the very Government which has ordained that all within
its territory are to be protected by law, has encroached * unlawfully
upon the person, liberty and property of others,” and defied the
Mandate of the Council of State.




The following day, May 7, “G.C."” in the *“ Peking Leader”
wrote .—
THE “NORTH-CHINA DAILY NEWS” CASE

By denying mail and customs privileges to the “ North-China
Daily News,” and asking the American authorities to bring about
the withdrawal from China of two (some reports say three) American
newspaper correspondents, the authorities at Nanking have caused
many to wonder whether orderly legal procedure or arbitrary
governmental action is to become the rule in this country.

On technical legal grounds, the authorities have been
within their rights. The supreme authority in China now is the
Kuomintang—and the administration set up under the rules now
in force has been accepted by the foreign Powers as the government
of China. Between congresses of the Kuomintang, the central
executive committee of the party exercises that supreme authority.
Between full sessions of the central executive committee, it is
exercised by the standing committee. When the standing com-
mittee of the central executive committee of the Kuomintang
speaks, therefore, its word is final, and no appeal to a higher law is
possible on any legal grounds.

The standing committee instructed the state council to take
the action it has in connection with the “ N.-C. D. N.”” and the
correspondents. The state council carried out those instructions.
The whole procedure was strictly legal.

* * *

The fact that these actions were technically legal, however,
did not make them any the less arbitrary exercises of governmental
power. They showed, simply, that as things stand individual
rights considered sacred in most modern countries, and duly pro-
tected by law against violation by even the highest governmental
authorities, are not secure in China to-day. 'If the Chinese author-
ities, though acting within the legal limits of their authority, thus
ignore the fundamental principles of modern democratic government
in these cases, what assurance is there that they will not act in the
same way in others ?

That, put very bluntly, is the really serious issue raised by the
actions against the newspaper and the newspapermen. What the
“N.-C. D. N.” and the correspondents may or may not have said is
of comparatively minor importance. What really matters is the
way in which the Chinese authorities are going te use the power
which legally is theirs under the present governmental organization.

* * *

- It is not as though the Nanking government had no other
possible means of dealing with the cases in question.
Both British and American laws are adequately strict on the
subjects of publication of false reports and libel. Britain even has
special laws dealing with newspapers published in China. The




28 MuzzLine THE FORrREIGN PRESS

“N.-C. D. N.” is published by a duly registered British corporation.
The correspondents in question are American citizens. The
corporation and the correspondents are subject to the laws of their
respective countries—and, under those laws, are responsible for
what they publish.

If the Nanking authorities thought they had a real case against
the newspaper or the correspondents, therefore, the way was wide
open for them to bring suit in the British and American courts
at Shanghai. A private individual about whom false reports were
published, or who was libelled, would do this, if he wished to press
the case.

Had the standing committee or the government taken this
course, in their own persons or through an agent, there would have
been no possible ground for criticism. Instead, the authorities
would have done much to win the good opinion of the world by the
very fact that having legal but arbitrary power they chose not to
exercise it but to throw the weight of the example of their action on
the side of upholding what is generally accepted as the due process
of law.

Some of the reports published in the < N.-C.D.N.” and sent
out by the correspondents in question have been critical of the
Chinese authorities. Naturally these reports caused irritation:
For this very reason, scrupulous care to refrain from anything
savoring of arbitrariness would have reacted peculiarly favourably
toward the Nanking administration.

* * *

The people and the governments of the other countries are
watching developments in China keenly, and every act of the present
Chinese administration is being noted as an indication of whether
China really is moving forward toward an honourable place in the
family of nations. The administration had an opportunity, in this
case, to do much to prove that China is so moving. What it has
done so far will tend to create rather the reverse opinion.

The issue is far larger than that of the newspaper or the cor-
respondents directly concerned. In a real sense, these have
presented a test case—a test of whether basic individual rights
are to be protected or endangered by the legal but arbitrary power
which the administration possesses.

* * *

The administration still can show far-sighted statesmanship.

It can cancel the mail and Customs ban on the ¢ N.-C.D.N.”
and withdraw its request that the correspondents be ousted from
China. Then it can proceed to bring suit in due and legal form
in the appropriate courts and under the appropriate laws.

This course would involve an admission of error in method,
though not necessarily in the charges, by the government. It is
difficult at times to admit an error, even on a minor point. But to
admit an error when the error is clear is to win not lose public
confidence.

GG



The ** Shanghai Evening Post,” on May 9, made the following
comment :—

THE NORTH-CHINA DAILY NEWS

The Post Office ban on the ““ North-China Daily News  is a
matter which so closely affects the fortunes of all foreign newspapers
in China, that we cannot refrain from pointing out some of the
major aspects of this present controversy. Though it was known
for about a fortnight before that such action was contemplated by
certain members of the Nanking Government, it was not thought by
most observers in Shanghai that, after mature consideration, the
ban would be put into force. Consequently, when it was announced
in these columns last week that this step had been taken, those
who had the keenest desires for the welfare of China, felt that
much of the good work which has been done by various ministries
in Nanking had been offset by an action which is wholly out of
keeping with the history of the past year vis-a-vis the foreigner.

There are two important points of view from which this step
may be considered, the one we Have already mentioned, and that
of the Chinese themselves. Taking them in order we have to think
what the effect of denying freedom of speech to foreign newspapers
in China is going to have on public opinion abroad, especially
when moves are being made by Nanking for the abolition of extra-
territoriality. If there is one thing the foreigner believes in more
than another it is the freedom of the press, for in it is embodied a
much greater right, the freedom of speech. To interfere with that
is to place the government guilty of such interference in the gravest
possible light. Secondly, such an attack on the press—it has
happened with regard to other newspapers, and has been threatened
in the cases of certain newspaper men in China—is calculated to
arouse the interest of other journals, not particularly in-
- terested in the difference of opinion between our contemporary
and the Chinese government. It is not to be supposed that
the “ North-China Daily News” will fail to put its case
strongly before the newspapers of the world and other public opinion
forming institutions, and even though everyone might not com-
pletely agree with the policy which the paper has followed, the
academic question of its freedom to express its opinion may, if
unfavourably answered, do more damage to the Chinese cause than
it can ever do to the newspaper itself. Again, the treatment to
which our senior morning contemporary has been subjected, is all
of a piece with the history of journalism : it was from such hap-
penings, even to the hanging, drawing and quartering of one Twyn
in England, that the press became the power it is to-day. The
same is true of anything which is persecuted, from the growth of a
constitution to the full efflorescence of a religion.

But here is a more serious aspect of the matter. China wants
the abolition of extraterritoriality. That means that many valu-




30 Mvuzzrine THE ForREIGN PRESS

able businesses, many rich institutions will pass under Chinese
jurisdiction. Opponents of China’s demand will say, and in view
of the facts we have under consideration there would appear ground
for their contention, that the abolition of extraterritoriality would
render it easier for such attacks by the government on foreign
property ; that anyone who earns the dislike of anyone influential
enough to sway the councils of government would be able to kill
any business or institution which had incurred that enmity, that
valuable interests might be subjected to the vagaries of ill-experienc-
ed and immature decisions. Dangers such as these must necessarily
put the foreigner in China on his guard, force those at home to
insist that their governments go slowly in the matter of relinquish-
ing those protections which the case of the * North-China Daily
News ”’ show to be not very good at the present time. There is
the real danger. Action such as this is calculated to postpone the
achievement of a state of affairs which every articulate Chinese so
earnestly desires.

From the Chinese point of view there offers certain other con-
siderations. The first would seem to be that Nanking is making a
mountain out of a molehill. Foreign newspapers do not circulate
largely among the masses of the population, though it is true that
they do among the well-educated classes to a moderate extent.
Those classes are usually well-informed, and perfectly capable of
making their own judgments, of deciding what news is acceptable
as accurate and what it would be dangerous to take for truth. If
then the ““ North-China Daily News ~’ has been inaccurate at times,
or has drawn wrong conclusions from the facts it has known—we
don’t propose to defend our contemporary in this respect—the
damage done, if any, has been small. The action of the Nanking
government has been to magnify the importance of the paper
in question, has given it, already, a worldwide importance and
will continue to do so. That is the danger from a purely Chinese
point of view, for people hearing of this denial of postal facilities -
will be driven to the conclusion that, after all there must have
been something in what the newspaper said.




TIGHTENING UP THE BAN

Nanking, May 11.—It is authori-
tatively stated that the Central Authorities
i an order to the wvarious Government
organs in Shanghai and elsewhere forbids
any person in Government service to read
the * North-China Daily News.”” The order
threatens to punish as Counter-Revolution- .
tsts all who fail to observe the instructions.
of the Government in this respect.—-Kuo
Min News Agency.

This order was actually carried ouf.




NOTE

On May 4, 1929, the Nationalist Government of China
ordered the Post Offiee to refuse to accept copies of the
¢« North-China Daily News” and the *North-China Herald
for transmission through the mails, and on May 27 the
Chinese Customs was ordered to prevent copies from
leaving Shanghai on ships of all nationalities.

These newspapers have been published continuously
in Shanghai since 1850 and 1864 respectively.

May 30, 1929.

PRINTED AND PUBLISHED BY THE
Nerre-CHINA DALy NuEws & HErRALD, LaMiTED.

SuaANGHAI, CHINA

May 1929




	A0003838_2
	A0003838_1
	A0003838_3
	A0003838_4
	A0003838_5
	A0003838_6
	A0003838_7
	A0003838_8
	A0003838_9
	A0003838_10
	A0003838_11
	A0003838_12
	A0003838_13
	A0003838_14
	A0003838_15
	A0003838_16
	A0003838_17
	A0003838_18
	A0003838_19
	A0003838_20
	A0003838_21
	A0003838_22
	A0003838_23
	A0003838_24
	A0003838_25
	A0003838_26
	A0003838_27
	A0003838_28
	A0003838_29
	A0003838_30
	A0003838_31

